torsdag 5 maj 2011

Magnoliatag igen......... :)

Hej,

Här kommer ännu en tag med dessa underbara MiniMagnoliamotiv. Tycker tagsen är roliga att göra och blir användbara. Här har jag först distressat en tag med distress stain i färgen Walnut stain. Sedan har jag målat den med distress cracklepaint picked fence. Ett utdrag ur en bok sitter instucken längst bak. "Wellpappen" är faktiskt insidan av en kartong jag hittade på jobbet. Bra va? En gammal rostig nyckel hittade jag i vårt förråd som fick pryda denna tag. Lite spets, blommor och halvpärlor blev dekorationer. Denna Magnolia har jag målat med distresserna:

Hud: Tattered Rose och Antique linen
Klänning: Walnut Stain
Hår: Walnut Stain
Skor: Walnut Stain

Stämpeln hittade jag och tror att det är en Popcorn stämpel. Bandet som sitter fast i tagen var lite coolt då det gick att dra isär så att det blir brett som en spets. Platinum distress stickles fick vara med på ett hörn. Denna tag kommer jag att ta med till träffen i helgen då jag skall dema målning med distresser.

Hello,

Once again I have a tag with this gorgeous MiniMagnolia stamp. I love the tags, they are fun to decorate and useful. First I distressed it with distress stain Walnut Stain. Then I used cracklepaint Picked Fence. A page from a book is fastened in the back. An old rusty key I found at home is now on this tag. Some lace and flowers and of course some half pearls are other decorations i used. I think the stamp is from Popcorn. Stickles in the colour Platinum got to be in here as well.




XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Besökare